HELB na 16. Simpoziju HRO CIGRE: 35 godina razvoja i globalnih projekata u elektroenergetici
Tijekom više od tri desetljeća rada, HELB je realizirao projekte u više od 50 zemalja svijeta, kao i u svim dijelovima Hrvatske.
U osam godina koliko je u HELB-u, Danijel Đakulović prošao je zavidan put, od elektromontera, vodećeg montera, poslovođe, pa sve do voditelja projekata. Đaksa, kako ga kolege zovu od milja, je snalažljiv, borben, pametan i veliki timski igrač koji je uvijek spreman pomoći. Jako voli svoj posao i svakom projektu pridaje posebnu pažnju, kao da mu je prvi i jedini.
Materijalne stvari ne igraju veliku ulogu u njegovom životu, a obitelj i prijatelji su mu uvijek prvi na listi prioriteta. Kolege za njega imaju samo riječi hvale, i opisuju ga kao kolegu i prijatelja za tri života.
Što obuhvaća tvoj posao u HELB-u i kako izgleda tvoj prosječan dan?
Kao voditelji projekata mi smo ti koji u svakom trenutku trebamo znati u kojoj je fazi projekt i tko što radi. Od trenutka kad nam pretpostavljeni dodjeli neki projekt, pa do trenutka kad izdamo zadnji račun. Započinjemo proučavanjem dokumentacije, ponuda, ugovora, kontaktiramo kupca, provjeravamo koja je vrsta posla u pitanju (isporuka opreme ili samo radovi), dogovaraju se rokovi, termini montaže i ispitivanja, te se naručuje oprema. Planiramo budžet, opremu i ljude. Ako imamo projekt s isporukom opreme onda se rade planovi s našom proizvodnjom i razrađuju detalji. Zatim kreće organizacija samog gradilišta, uvođenja u posao s investitorom, dogovori s našim poslovođama, monterima, ispitivačima, te s podizvođačima. U toj fazi zna doći i do neslaganja u dokumentaciji, pa smo mi tu ključni jer komuniciramo s investitorima i našim tehničkim uredom te proizvodnjom. Mi smo ti koji od dobivanja projekta do izvedbe moramo imati sve pod kontrolom i u svakom trenutku znati sve što se događa.
Kad smo u firmi, većinom smo zaokupirani planiranjem budžeta, komunikacijom s dobavljačima i investitorima, te naručivanjem materijala, posebice opreme koja se dugo čeka, jer nam to utječe na planiranje rokova izvedbe projekta. S našim poslovođama provjeravamo ide li sve po planu, treba li više ljudi, držimo li se rokova, da li je potrebna neka mehanizacija i slično. Bavimo se papirologijom, izdavanjem dokumenata, računa, prijavama gradilišta i zaštitom na radu, uglavnom sve ide preko voditelja projekata. Često smo na sastancima, trenutno više online, a nekad smo i sedam – osam sati na telefonu. Uglavnom dan prođe prebrzo. U firmi je puno operative dok su na terenu većinom koordinacija i sastanci. Zna se desiti da smo u tjednu četiri – pet dana vani, ovisi na kojoj su lokaciji gradilišta. Jedan dan si npr. u Slavonskom Brodu i Osijeku, drugi dan si u Zadru. Puno je detalja unutar jednog projekta i nekad se zna dogoditi da od potpisivanja ugovora do realizacije prođe i par mjeseci. Dostupni smo 24 sata, posebno kad su neka priključenja vikendom. Jedino mi imamo sve informacije i bitno je da smo tu ako negdje zapne.
Koliko projekata imaš i koliko u prosjeku traju?
Trenutno imam 20-ak aktivnih projekata. Sve ovisi o opsegu posla: imamo projekte kojima radovi traju samo tjedan dana do onih koji traju dvije godine. Primjerice kod rekonstrukcija radi se o projektima koji najčešće traju od 6 do 12 mjeseci.
Kako je tekao tvoj put u HELB-u i jesi li od početka radio kao voditelj projekata?
U HELB sam došao 2013. godine kao elektromonter. Prije toga sam radio u firmi koja se isto bavila energetikom, tako da sam već imao skoro deset godina iskustva u tom području. U HELB-u sam 4-5 godina radio u montaži, a onda sam napredovao u vodećeg montera. Nakon godinu dana imenovan sam u poslovođu. Voditelj projekta postao sam početkom prošle godine, tako da sam još nov u ovom odjelu ?.
Koje su ti omiljene stvari u HELB-u i vidiš li prostor za napredak?
Ono što me najviše privlači su svakako ljudi i njihova pristupačnost – ono što mi nazivamo „obiteljsko okruženje“. Svi su spremni poslušati, prihvatiti ideje, objasniti. Još se nisam našao u nekom problemu da mi netko nije htio pomoći ili me savjetovati. Kao i u svakoj obitelji i kod nas ima trzavica, ali sve se to nekako brzo razriješi, zaboravi i nastavljamo dalje. Bitno je da smo složni i da razgovorom sve možemo riješiti.
Prostora za napredak uvijek ima, u svim odjelima. Što se više educiramo svima će nam biti bolje. Uvijek možemo naučiti još malo više, pratiti razvoj tehnologije i još bolje komunicirati. Dobrom komunikacijom može se riješiti svaki problem i prepreka. Za sad stvarno nismo imali nekih velikih problema u projektima, ako negdje i zapne to se riješi za dan – dva. Mislim da je HELB po tome i poznat, da je uvijek tu i dostupan kad je neki problem u pitanju. To se zna i kupci to jako cijene.
A slobodno vrijeme?
Njega nema ?. Sve slobodno vrijeme koje imam provodim doma s obitelji, posebno s kćerkicom.
22 travnja, 2021Tijekom više od tri desetljeća rada, HELB je realizirao projekte u više od 50 zemalja svijeta, kao i u svim dijelovima Hrvatske.
HELB uspješno završio projekt komercijalizacije inovacija te potvrdio svoju predanost stalnom tehnološkom napretku.
Željkica Cesar je dio HELB-a impresivnih 27 godina. Njezin poslovni put je od samih početaka bio ispunjen raznolikošću i dinamikom. Više