HELB na 16. Simpoziju HRO CIGRE: 35 godina razvoja i globalnih projekata u elektroenergetici
Tijekom više od tri desetljeća rada, HELB je realizirao projekte u više od 50 zemalja svijeta, kao i u svim dijelovima Hrvatske.
Hrvoje Ivaniš u HELB je došao prije 6 godina gdje radi kao Stručni suradnik u nabavi. Mlad, ambiciozan, pedantan, želi puno više i od ljudi i od posla, a ujedno je vrlo kolegijalan i voli pomagati drugima. Kolege za njega kažu da je sjajan momak koji razumije problematiku, želi surađivati, izuzetno angažiran i vrlo točan, te ga ponekad nerviraju nepotrebne sitnice koje ometaju i usporavaju posao. U velikoj firmi kao što je HELB, ponekad ne dolazi do izražaja, a može pridonijeti puno više. Uvjereni smo kako će Hrvoje svojom upornošću i predanosti ostvariti sve što si zacrta.
Što obuhvaća tvoj posao u HELB-u i kako izgleda tvoj prosječan dan?
Volim reći da je moj posao komercijala. A to obuhvaća operativne i komercijalne poslove, logistiku, nabavu i organizaciju preuzimanja robe, te komunikaciju i suradnju sa skoro svim odjelima unutar HELB-a. Također svakodnevno komuniciram s dobavljačima.
Radni dan započinjemo oko 7:30 ujutro. Kako najviše surađujem s voditeljima projekata, od njih dobivam zahtjeve za nabavku robe za pojedine projekte. Zahtjeve obrađujem, šaljem dobavljačima i pratim cijeli proces iza toga, u kojoj je fazi roba, hoće li stići na vrijeme i slično. Što se tiče suradnje s drugim odjelima, s financijama najčešće rješavam avansna plaćanja i račune, dok sam u skladištu zadužen za min – max listu. Odnosno određujem i pratim minimalno i maksimalno stanje robe na skladištu. To je određeni broj artikala, tj. potrošni materijal, njih oko 1500, koji kontinuirano punim jer je to nešto što naši VP-ovi i dečki iz radione svakodnevno koriste. Moglo bi se reći da zapravo surađujem i komuniciram sa svim odjelima u poduzeću, radim s papirima, te zbog toga često kažem da radim komercijalu. Najčešće ovu vrstu posla radim samo ja, ali se s kolegama iz odjela pokrivam u određenim segmentima tako da si možemo uskočiti po potrebi. Većina naručene robe ide u HELB, ali kako imamo sve veće projekte, dosta je slučajeva kad robu dostavljamo direktno na teren jer tu nemamo dovoljno mjesta za skladištenje. Vodim računa da svi papiri štimaju, da zatvorimo narudžbe, da računi stignu na vrijeme i naravno da poštujemo PDV. Nešto robe nam stiže dostavnim službama, a dio i interno preuzimamo od dobavljača. Time se bavi naš kolega Siniša, kojem planiram i organiziram raspored. Često posao radim s nogu ili kako mi što naleti, jer je neke stvari teško planirati unaprijed. Sve to zavisi o voditeljima projekata i njihovim zahtjevima taj dan. Ukoliko oni imaju unaprijed zadane rokove i planove, onda si i ja mogu planirati dio posla. To je sve manje – više multitasking .
Koliko si dugo u HELB-u i jesi li odmah radio u nabavi?
U HELB-u sam šest godina. Prvih šest mjeseci sam radio u Prodaji, nešto malo kalkulacija, istraživanja tržišta i cijena. Tijekom tog perioda, bio sam i u skladištu s dečkima koji su mi jako puno pomogli. Od njih sam naučio puno o proizvodima i uslugama HELB-a. Završio sam ekonomiju, imao sam svoju malu građevinsku firmu, ali eto na kraju sam završio u elektroenergetici. Tako da i dalje učim. U svakoj firmi moraš naučiti proizvode i usluge, a ostalo su komercijalni poslovi, ovo što ja radim. Brojke i papiri – to volim. Poslije pola godine se otvorilo radno mjesto u Nabavi i odmah sam prešao. Da sam na početku mogao birati svakako bih izabrao Nabavu.
Koje su HELB-ove prednosti i gdje vidiš prostor za napredak?
HELB ima puno dragih i dobrih ljudi. Što se tiče moga posla, imam dosta slobode i kad posao hoda nitko me ne gnjavi. Ukoliko nešto i zapne to korigiram u konstruktivnom razgovoru s nadređenim. Mogu otići do dobavljača, raditi na održavanju poslovnih kontakata, bez da me netko kontrolira. Imam puno prostora da posao prilagodim kako mi odgovara i to mi se u HELB-u jako sviđa. Puno komuniciram s kolegama, bilo na sastancima, u blagovaoni ili na hodniku, dobijem puno informacija i najčešće se tako rješavaju stvari, s nogu . Također uvijek imamo prostora i slobode predlagati nove stvari koje će poboljšati naše poslovanje. I ono što već možda zvuči kao klišej, ali je u HELB-u stvarno istina, a to je dobra atmosfera i komunikacija. Radni dan mi je ugodan, nije mi teško i rado dolazim na posao, bilo da je ponedjeljak ili petak. Imam osjećaj da svaki dan, svatko s nekim popriča. Upoznajemo se, zbližavamo i puno nam je lakše raditi. A samim time smo svakim danom sve zreliji i brži u izvršavanju naših poslovnih obaveza. Mi rastemo, a s nama i firma raste.
Uvijek postoji prostor za napredak. Osobno bih promijenio neke stvari u organizaciji i procedurama s ciljem smanjenja nepotrebnih koraka, dupliciranja, te kako bismo uštedili vrijeme i olakšali si neke stvari. I znam da HELB brine i radi na tome. Svjestan sam da je svaka promjena proces koji traje, pogotovo u firmi koja je veća i ima tradiciju, svi trebamo biti svjesni toga. Svaka promjena iziskuje vrijeme i strpljenje. HELB radi na tome, u interesu da svima bude bolje i lakše i to me veseli.
Čime se baviš u slobodno vrijeme?
Prvo hladna piva, a onda dobar trening ha ha ha.
27 srpnja, 2022Tijekom više od tri desetljeća rada, HELB je realizirao projekte u više od 50 zemalja svijeta, kao i u svim dijelovima Hrvatske.
HELB uspješno završio projekt komercijalizacije inovacija te potvrdio svoju predanost stalnom tehnološkom napretku.
Željkica Cesar je dio HELB-a impresivnih 27 godina. Njezin poslovni put je od samih početaka bio ispunjen raznolikošću i dinamikom. Više